Forgattyúzás
Horituning 2005.05.12. 20:07
3. Forgattyúsház farigcsálás, polírozás
a.) Szívócsatorna
Szóval. Először is kicsavartam a tőcsavarokat, amelyek a karburátort fogják fel a blokkra.:) Aztán fogtam a fúrógépet és a német tuningleírásban szerepelő méretek körülbelüli eléréséig szépen megjárattam a szívócsatornában. Segítségemre voltak a különféle száras korongok és a smirglikorong, mely fúrógépbe fogható. Persze először a köszörűkoronggal csiszoltam a cuccost. Utána egyre finomabbal políroztam. Hát tényleg jó egyenetlen volt az egész csatorna végig. Ezt még egyszerű is volt szépen felpolírozni, a neheze akkor jött amikor a beömlőnyílásokat vettem kezelésbe.
b.) Beömlőnyílások
Tehát ugyebár ezek a szívócsatorna végén helyezkednek el ipszilon alakban. Ezeken kapja egyik-másik henger a levegő-benzin (olaj) keveréket a vezérlőtárcsa által vezérelve, a dugattyúk által beszívva. Hát ezekkel meggyűlt a bajom. Először fogtam egy erősebb autóantennát. Levágtam belőle. Ugyebár ez nagyon erős rugószerű anyag. Az egyik végét visszahajtottam hajtű formában. Ide smirglipapírt szorítottam a szemcsés felületével természetesen a forgási iránynak kifelé. Ja és a több menetben történő felcsévélésekor figyelembe kell venni, hogy merre pörög a furógép. Szerencsére ezzel nekem nem kellett foglalkoznom, mert mindkét irányban működött a gép.:) Aztán ezzel az antennadarabbal a végén a smirglivel kanyarban tudtam csiszolni az Y mindkét szárát! Élmény volt. Volt amikor a képembe vágódott a leszakadt csiszolóvászon darab. Itt el kell mondanom, hogy nagy segítség volt a fúrógép, de a kezemmel kellett mégis többet csiszolni. Pontosabban a középső ujjaimmal csiszoltam a járatokat. Eleinte az ujjaimat össze-vissza vagdostam, de rájöttem, hogy le kell reszelni a nagyobb éleket a közelben. Utána minden könnyebben ment. Itt elég nehéz volt lecsiszolni a nagyobb anyaghibákat, rücsköket, de csak én nyertem.:) Kitartás kell!
c.) Elősűrítő tér
Itt csak drótkoronggal kicsit leszedtem a rücsköket pár helyről és reszelővel egyenletesre reszeltem mindkét oldalon a nyílásokat, melyek a hengerek felé néznek. Ezzel nem volt sok munka.
|